  • Data: 2006-06-05 22:08:58
    Temat: Re: kilka pytań
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <m...@g...com> napisal(a):
    > Dotąd rozliczałem się samodzielnie (DG, KPiR, bezVat), jednak dojrzewam
    > do myśli o przekazaniu swoich spraw w ręce biura.

    To jest etap I. Potem jest faza II - błogiej nieświadomości. Potem
    nastąpi etap III, kiedy znowu zaczniesz sam robić. :) Oczywiście nie
    musi tak być, ale niestety jest taka populacja partaczy w tym
    zawodzie, że trafienie na rzetelne biuro nie jest proste. Na pewno nie
    wybieraj tego najtańszego i zrób dobry 'wywiad' w środowisku.

    > 1. rozumiem że moje wszystkie papiery (KPiR, faktury i inne takie) od
    > dnia rozpoczęcia współpracy z biurem będą leżały w tymże biurze. Czy
    > papiery wcześniejsze (te rozliczane własnoręcznie) też? Czy część w
    > biurze a część u mnie?.

    TEORETYCZNIE wskazuje się biuro jako miejsce przechowywania
    dokumentacji. Całej. W praktyce biura trzymają jedynie obecny rok,
    te rozliczone oddając Ci do domu (oszczędność miejsca).

    > 2. Jaka jest procedura przechodzenia na usługi biura?. Czy składam
    > jakieś pismo/a do US/ZUS?

    Na ogół biura same to już za Ciebie załatwiają.
    --
    Samotnik