  • Data: 2005-03-04 23:15:59
    Temat: Re: kiedy powstaje obowiązek podatkowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Feb 2005, Rafał wrote:

    >+ Co jednak gdy ja wystawię faktury za dany miesiąc a jeden z użytkowników
    >+ zapłaci mi np. za 3 m-ce z góry? czy powinienem wystawić mu dodatkową
    >+ fakturę na usługę której jeszcze nie wykonałem? czy traktować to jako
    >+ nadpłatę na poczet przyszłych faktur?

    No to się zastanów: a *przed*płata :) nie jest czasem powodem powstania
    obowiązku podatkowego ? Można (jak DG to trzeba) dokumentować f-rą...
    A VAT wykazać trzeba (i tak).

    >+ Z drugiej strony co gdy użytkownicy się opóźniają w opłacie bo mam też w
    >+ umowie, iż jeśli zostanie termin płatności przekroczony 14dni usługa zostaje
    >+ zawieszona. I w następnym miesiącu nie mogę mu przecież wystawić faktury bo
    >+ chwilowo nie świadczę tej usługi.

    IMHO - "tyle"... :)

    >+ Czy mogę mu zatem wystawić fakturę z
    >+ chwilą uregolowania zaległych płatności?

    Hm... napisałeś niejasno :)
    Ta faktura to ma być za *niewyświadczoną* usługę ? ;)
    W przeciwnym przypadku odpowiedź IMHO jest oczywista... skoro po
    zapłacie zaległej kwoty jednocześnie wznawiasz świadczenie usługi
    *i* powstaje obowiązek zapłaty (upływa termin "nowej" płatności)...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)