  • Data: 2006-01-31 20:49:00
    Temat: Re: kasa fiskalna ???
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <vitoj> napisał(a):

    > W 2005 wystawiałem faktury dla firm i we wrześniu 2005 wystawiłem fakturę
    > osobie prywatnej. W grudniu 2005 sprzedaż dla osób prywatnych przekroczyła
    > 30 tys. zł ale nie doszła do 40 tys. zł. Obrót w 2005 roku dla firm i osób
    > prywatnych przekroczył kwotę 40 tys. zł.
    > Kiedy w związku z tym powinienem uruchomić kasę fiskalną?

    Do 31.03.2006r obowiązuje zwolnienie:

    § 3a. roporządzenia

    1. W okresie od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 marca 2006 r. zwalnia się
    z obowiązku ewidencjonowania:
    [...]
    3) podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art.
    111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty
    40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek
    ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6;

    > Jeżeli wystawiam tylko faktury vat dla osób prywatnych, czy muszę również
    > uruchomić kasę fiskalną?

    Tak, po przekroczeniu 40kzł obrotu na rzecz osób fiz.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~