    From: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jeszcze raz ZUS (rencista i DG)
    Date: Wed, 5 Jul 2006 10:52:42 +0200

    "t" <r...@o...pl> wrote in message
    news:op.tb6nifxa5o25xk@serwer.mshome.net...

    > Przeczytaj uważnie ten fragment ustawy i będziesz miał wiadomość z
    > peirwszej ręki
    > jeśli to stosuje sie do Twojej sytuacji
    >

    > pozdrawiam

    Tak też zrobiłem - Docent ma rację, stoi jak wół. Tylko ciekawe, że
    księgowość na www.ifirma.pl nie uwzględnia takiego przypadku...Upracie
    generuje DRA z kwotą 166 zdrowotnego, nawet ręczne poprawienie na 0,00 nie
    jest "widziane" przez system, który nie chce wygenerewać PIT-5 zanim nie
    zaksięguję przelewu do ZUS. Na mój e-mail do ifirmy dostałem odpowiedź, że
    mam płacić zdrowotne i już.

    Natomiast w Płatniku istnieje możliwość wygenerowania DRA ze wskazaniem
    tytułu ubezpieczenia zdrowotnego 05 12 2 0 i wpisaniem kwoty należnej 0,00 -
    weryfikator nie wyrzuca żadnych błędów.

    Mam pytanie: czy wybierając drogę elektroniczną, mogę przesyłać ZUSowi DRA
    wygenerowane przez Płatnika - i tyle, żadnych dodatkowych papierów?

    Dzięki za odpowiedzi. Już żyję czekającą mnie 11 lipca operacją, więc bardzo
    mi pomożecie...

    Piotr