  • Data: 2005-08-11 13:28:29
    Temat: Re: jakie są korzyści z podmiotowego zwolnienia z vat
    Od: "Damian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli jeśli głównym źródłem przychodów jest sprzedaż towarów a nie usług
    > zwolnienie PODMIOTOWE :) nic mi nie da?

    To zależy. Jeżeli kupujesz np w hurtowni, to i tak płacisz z VAT'em, z tym,
    że ten VAT staje się częścią składową wartością zakupu. Jeżeli będziesz
    sprzedawał tylko dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej to nie
    ma to znaczenia. Jednak w przypadku sprzedaży dla firm możesz być mniej
    konkurencyjny. Twoja cena będzie tylko odrobinę niższa, niż VAT'owskiej
    konkurencji, a od ich towarów mozna odliczyć VAT.

    Przykład
    kupujesz: 100+22%=122,- wartość
    marża 30% 122*30%=36,60
    sprzedajesz po 122+36,60=158,60
    Jeżeli zmniejszysz marę do 30 pln to twoja cena będzie 152,0
    Dla przedsiębiorcy koszt zakupionego towaru to 158,60 (lub 152,-)pln

    VAT'owiec

    Kupuje 100+22%=122
    wartość 100
    22 odlicza od VAT'u należnego
    marża 30% 100*30%=130

    Sprzedaje
    130+22%=158,60

    Czyli tyle samo, ale przedsiębiorca odlicza sobie VAT i rzeczywisty koszt
    dla niego to 130, a nie 158,60 więc kupi u VAT'owca.

    Pozdrawiam

    Damian.