  • Data: 2004-12-22 13:09:24
    Temat: Re: jak zmienic metodę kasową na memoriałową
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jas napisał(a):

    > No właśnie a co ze składkami ZUS - czy też przepadnie to wszystko tzn. za
    > grudzień płacę w styczniu i co nie mogę odliczyć za styczeń??? Dla mnie jest
    > to oczywiste że płacąc w styczniu odliczam za styczeń - a może chodzi tu o
    > inne koszty ???

    Jakie składki?
    Pracownicze składki musisz zapłacić w grudniu, inaczej przepadną.
    Osobiste odliczysz normalnie w PIT. Odliczenie od dochodu a koszt to
    dwie zupełnie rózne sprawy. Odliczeń od dochodu się nie księguje w KPiR,
    wiec i żadna "metoda" ich nie dotyczy.
    Pracownicze składki musisz zapłacić w grudniu, inaczej przepadną.

    Chyba będe musiała sobie kupić łopatę, bo musze to tłumaczyc komus
    przeciętnie raz w tygodniu. Jezeli cos nie jest wpisane do PKiR to NIE
    JEST KOSZTEM dla celów podatkowych. Odliczenia od dochodu (a dochód to
    przychody minus koszty) nie są kosztami!!!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813