  • Data: 2004-01-09 22:24:20
    Temat: Re: jak zapłacić zaliczkę na podatek od umowy o dzieło ?
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0401092225060.-304959@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 9 Jan 2004, ag wrote:

    ciachu ciachu> [...]
    > Możesz uściślić co to jest, owo "międzynarodowe prawo prywatne" ?
    > Jakaś konwencja ?

    Ustawa o prawie prywatnym międzynarodowym z 12 listopada 1965

    tu jest ładne opracowanie
    http://www.econom.pl/download/nauka/ppm.pdf

    co do reszty to wiem że trochę się wygłupiłem z pytaniami ,opisami i innymi
    kodexami ;) ale po prostu mam sytuację w której przed założeniem
    działalności gospodarczej ukierunkowanej tylko na export chciałbym legalnie
    zarobić na współpracy z niemieckim przedsiębiorcą sprzedając mu moje wyroby
    bez pośrednictwa zaprzyjaźnonej firmy (oni mnie na umowę o dzieło a firmie
    niemieckiej rachunek) - żebym miał na pokrycie kosztów działalności na
    jakies trzy miesiące w przód co najmniej; jedynym czego on odemnie chce to
    jakikolwiek rachunek - rozważałem juz oddanie do galerii czesci rzeczy na
    zasadach komisowych, współprace z zaprzyjaźnioną firmą;
    czy ewentualnie jakaś forma umowy cywilnoprawnej miałaby tu rację bytu?

    i na koniec małe pytanko z kosztów (umowa o dzieło z polskim podmiotem)-
    jeśli będe miał w papierach udokumentowane że koszty mam większe od tych 19%
    to czy w sytuacji gdy w czasie produkcji powstają odpady (co naraża mnie na
    wieksze koszty - a są to np. kawałki drutu) to powinienem mieć jakieś
    papiery na pozbycie się tych odpadów (paragon czy faktura ze składowiska
    złomu)?

    pozdr

    opyros