  • Data: 2004-08-09 09:22:58
    Temat: Re: jak obliczyc przyslugujacy urlop?
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szauek" napisał:
    > Witam!
    > Pracownik zatrudniony na caly etat. Ukonczyl technikum piecioletnie w
    > zeszlym roku. od wrzesnia zeszlego roku do konca stycznia zatrudniony w
    > innej firmie. od 2.02 br pracuje u mnie i pyta mnie ile mu przysluguje
    > urlopu.

    Przesługuje mu pierwszy ( w życiu ) urlop wg poprzednich zasad. W ostatnim
    dniu lutego ( 1. lutego była niedziela, więc liczy się ciągłość
    zatrudnienia ) nabył prawo do połowy pierwszego urlopu czyli 1/2 z 20 dni
    ( to w tej chwili wymiar minimalny ) = 10 dni. Mimo, że z tych 6-cu
    miesięcy zatrudnienia u Ciebie pracował tylko 1 miesiąć, to dopiero u
    Ciebie nabył prawo do urlopu i żadne "proporcje" w obliczaniu tego urlopu
    nie mają zastosowania.

    Do drugiej części pierwszego urlopu nabędzie prawo po przepracowaniu roku,
    czyli ostatniego sierpnia. Prawo do nastepnego urlopu nabędzie z dniem 1
    stycznia 2005 roku.

    pozdrawiam
    Ryszard