    From: "zlotowinfo" <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak obliczyć podatek z wyjściowej ceny brutto
    Date: Sat, 28 Nov 2009 16:02:15 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.0911281359100.2512@quad...

    > ...dajmy na to od firmy "Jan Kowalski Akcesoria"... ;)
    > (to JEST "osoba prywatna", bo przecież nie państwowa)

    od osoby nie będącej podmiotem gospodarczym
    poprostu takiej co nie wystawi faktury z 22% vat
    proszę mnie nie zamęczać swoim poziomem wiedzy
    tylko podpowiedzieć

    > ...usługę wg VAT :) (co do dochodowego, to WNiP w roli towaru
    > traktujemy jak towar, zgoda)

    to wirtualny przedmiot jest usługą?
    co to NWiP

    > Zaś co do VAT - można go policzyć na kilka sposóbów, prawnie
    > dopuszczalnych. Przy założeniu jak w temacie (znana cena brutto)
    > pozostają dwa, przyjęcie "matematycznej" wartości 1/1,22 oraz wartości
    > urzędowo zaokrąglonej. Jako że wziąłeś cały 1 zł, to różnicy
    > nie znajdziemy i pozostaje przyjąć 82 grosze netto i 18 groszy
    > VAT.

    czym się różni matematyczna od urzędowej
    czy można używać zamiennie czy konsekwentnie jednej

    rozumiem że księgowy też musi żyć
    ale chcę znać proste obliczenia

    naprawdę chciałem wiedzieć ile ostatecznie zostanie na czysto
    0,32zł=1-0,5-(1/1,22) (po odjęciu kosztu i vat)
    0,26zł=032-0,32*0,19 (po odjęciu podatku dochodowego)

    > BTW: co to za "wirtualny przedmiot" że są chętni i skąd ta
    > ankieta nt. czujności na .podatki? :D

    chcę przenalizować na podstawie tego prostego przykładu
    jaka cena zakupu może być opłacalna

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat