  • Data: 2010-01-12 18:11:11
    Temat: Re: import z EU
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek wrote:

    > 1. Interpretacja księgowej: doliczyć 22% VAT

    Jest taka opcja, ale nie doczytałem jeszcze w ustawie po zmianach
    czy taki zakup czyni podatnika płatnikiem.
    W większości przypadków jest własnie tak, że trzeba doliczyć 22%
    do ceny brutto wg ktorej się kupiło.

    > 2. Kilku innych osób: doliczyć różnice między VAT-em zapłaconym
    > w Niemczech (19%), a naszym - 22%-owym.

    Takie coś jest w ogóle niemożliwe, bo niby na mocy jakiego przepisu?
    Poza tym podatek od wartości dodanej (ten zagraniczny) to inny podatek
    niż nasz podatek od towarów i usług - art 2 definicje
    No i kto odprowadza te 19% i do którego urzędu?