    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: imi i nazwisko jako nazwa firmy?
    Date: Wed, 14 Apr 2010 11:22:06 +0200

    W dniu 2010-04-14 11:18, Micha? pisze:
    > witam,
    > czy mog? za?o?y? dzia?alno??, kt?a b?dzie si? nazywa? np. mietek kowalski?

    Możesz. A jeszcze bardziej możesz, a wręcz powinieneś, skonfigurować
    właściwie czytnik, żeby nie robił kaszany z polskich znaków.

    > wiem, ?e w przypadku dzia?alno?ci jednoosobowej w nazwie musi by? imi? i
    > nazwisko, ale czy mo?e to by? tylko imie i nazwisko?

    Firmą osoby fizycznej prowadzącej działalność jest właśnie imię i
    nazwisko + dobrowolna nazwa słowna.

    Tylko stosowanie braku dobrowolnej nazwy słownej będzie generowało masę
    problemów przy kontaktach z mniej douczoną częścią społeczeństwa. Jest
    też niezbyt miłe dla niekasowców, którzy niestety będą musieli zaliczać
    to do sprzedaży osobom fizycznym, albo brać dupochrony-oświadczenia, że
    to na cele działalności.

    > jak ksi?gowa? f-ry wystawione na tak? firm?, mam dowolno?? w sensie co na
    > osob? prywatn? a co nie, przecie? nip te? b?dzie ten sam? :)

    No właśnie... Dlatego jest to niezalecane, bo wymaga dodatkowego
    zamieszania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek