    From: "fart" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ile w tym roku ...?
    Date: Tue, 17 Jun 2003 11:32:53 +0200
    Sender: a...@f...onet.pl@dial-1788.jgora.dialog.net.pl

    > ? ... Hymm ... jednoznacznie ?
    > no to pytam :
    > - mam 3 pracownice (pełny etat)
    > muszę? ... mam obowiązek wypłacania Świadczenia urlopowego ...
    > albo nie mam ? ....
    > Kochani ... jeżeli wiecie (lub wiecie gdzie szukać) dajcie konkretną
    > odpowiedź.

    Kurdelebelle!!
    Konkretnie: a daj SE spokój z wypłacaniem świadczenia urlopowego ... jak Cię
    na to nie stać ......... i to wszystko.

    Podstawa prawna:

    USTAWA z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

    Art. 4. 1. Układy zbiorowe pracy mogą dowolnie kształtować wysokość odpisu
    na Fundusz, mogą również postanawiać, że u pracodawców, o których mowa w
    art. 3 ust. 1 i 3, Fundusz nie będzie tworzony oraz że u pracodawców, o
    których mowa w art. 3 ust. 1b i 3, świadczenie urlopowe nie będzie
    wypłacane.
    2. U pracodawców określonych w art. 3 ust. 1, 1b i 3, których pracownicy nie
    są objęci układem zbiorowym pracy, postanowienia w sprawach, o których mowa
    w ust. 1, mogą zawierać, z uwzględnieniem ust. 3, regulaminy wynagradzania.
    3. Jeżeli u pracodawcy, o którym mowa w ust. 2, nie działa zakładowa
    organizacja związkowa, postanowienia regulaminu wynagradzania w sprawie
    wysokości odpisu na Fundusz, nietworzenia Funduszu lub niewypłacania
    świadczenia urlopowego wymagają uzgodnienia z pracownikiem, o którym mowa w
    art. 8 ust. 2.

    Art. 3. 1. Fundusz tworzą, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej
    dwudziestu pracowników.
    1a. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy pracodawcy
    zatrudniającego mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty.
    1b. Pracodawca zatrudniający co najmniej dwudziestu pracowników, jednakże
    mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, który nie
    tworzy Funduszu, wypłaca świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4-6.
    2. Pracodawcy prowadzący działalność w formach organizacyjno-prawnych
    jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 18-20 ustawy z
    dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014,
    z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz.
    1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz.
    1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr
    46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102,
    poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002 r. Nr 41, poz.
    363 i 365, Nr 74, poz. 676 i Nr 113, poz. 984), tworzą Fundusz, bez względu
    na liczbę zatrudnianych pracowników.
    3. Pozostali pracodawcy mogą tworzyć Fundusz na zasadach określonych w
    ustawie albo wypłacać świadczenie urlopowe.
    4. Wysokość świadczenia urlopowego, o którym mowa w ust. 1b i 3, nie może
    przekroczyć wysokości odpisu podstawowego, określonego w art. 5 ust. 2, 2a i
    3 - odpowiedniego do rodzaju zatrudnienia pracownika, z tym że wysokość
    świadczenia dla zatrudnionych, o których mowa w art. 5 ust. 2 i 3, ustala
    się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy pracownika.
    5. Świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4, wypłaca pracodawca raz w
    roku każdemu pracownikowi korzystającemu w danym roku kalendarzowym z urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    5a. Wypłata świadczenia urlopowego następuje nie później niż w ostatnim
    dniu poprzedzającym rozpoczęcie urlopu wypoczynkowego, o którym mowa w ust.
    5.
    6. Świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4, nie podlega składce na
    ubezpieczenie społeczne pracowników.

    nooooo teraz chyba wystarczy ??????????????
    :))))))

    pozdrawiam
    fart

    kurdefrak :))))