eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkigdy klient za duzo wplaci › Re: gdy klient za duzo wplaci
  • Data: 2006-02-21 19:53:07
    Temat: Re: gdy klient za duzo wplaci
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    a co zrobimy jezeli klient mial zaplacic 25,99 PLN a wplacil 30,00 PLN a na
    moje zapytania o numer rachunku aby oddac te 4,01 PLN nie mam odpowiedzi ???
    I wtedy wisze ??


    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:dteu4d$jup$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > <w...@a...pl> napisal(a):
    > > DG kpir/vat, cala sprzedaz fakturowana, platnosc na konto po wystawieniu
    > > faktury.
    > >
    > > Czy mam obowiazek wszystkie wplaty powiazywac do faktur, i jesli jest
    > > cos nienaleznego to wyjasniac sprawe? Jesli klient np. wplaci dwa razy
    > > za ta sama fakture. Klient sie pomylil wiec nie wyjasnia. Ja szukam
    > > nie po wplatach, tylko do faktur szukam wplat, czyli wplate nadmiarowa
    > > tez moge przegapic. Czy takie postepowanie jest bledne i powinienem
    > > szukac faktury do kazdej wplaty i kazda nadmiarowa wyjasniac? Co na
    > > to US w przypadku kontroli?
    >
    > To jest tak: każdy wpływ na konto nie od właściciela stanowi
    > teoretycznie podstawę do uznania go za przychód. Ale nie wprost,
    > ponieważ przychód jest, jeśli zaszło zdarzenie gospodarcze. Jeśli to
    > nadpłata albo pomyłka, no to zdarzenia nie było i jego dokumentowanie
    > fakturą stanowi przestępstwo. :) Zawyżenie o tę kwotę innej faktury to
    > też nie jest dobrze. Ale:
    >
    > 1. jak nie wykażesz i tak sobie poleży, a US to kiedyś zauważy, to
    > będziesz się gęsto tłumaczył, że tego zdarzenia nie było, bo US będzie
    > starał się Ci wmówić, że jednak było :) Trudno oczekiwać innego
    > działania ze strony urzędnika, inaczej to nikt nie wystawiałby faktur
    > za nic, a potem mówił że "ktoś się pomylił i ta sobie wpłacił" :)
    >
    > 2. jak już się uprzesz, że zdarzenia nie było, to zaczą się
    > zastanawiać, czy to aby może nie była... pożyczka :)
    >
    > Także lepiej po prostu odesłać z jakimś niepozostawiającym
    > wątpliwości tytułem typu "zwrot nadpłaty". Wtedy w razie czego
    > pokazujesz dowód że odesłałeś i tematu nie ma.
    >
    > Możesz też taką wpłatę (najlepiej w porozumieniu z kontrahentem :)
    > zaksięgować na poczet przyszłej faktury, tylko wtedy musisz wystawić
    > fakturę na taką zaliczkę!
    > --
    > Samotnik
    > http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1