    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: galimatias czyli groch z kapustą
    Date: Wed, 26 Apr 2006 15:56:58 +0200

    Piotr61 wrote:

    > Jeżeli ze stosunku pracy osiągasz dochód powyżej jakiejś kwoty
    > (nieco powyżej 1000 zł brutto- nie znam kwoty granicznej) będziesz
    > musiał płacić tylko
    > zdrowotny - jednak jako jego płatnik musisz sie zarejestrować w ZUS

    Granica to 899,10 brutto. Dodam, że większość tego zdrowotnego można
    odliczyć od podatku.

    > się
    > założenie ?
    > Jeżeli osiągasz przychód ze stosunku pracy, to podatek liniowy nie
    > wchodzi w grę.

    Bzdura. Jeśli nie będzie świadczył w ramach DG dla swojego pracodawcy
    usług identycznych z tym co robi na umowie o pracę, to może wybrać
    liniowy. Jeśli nie rozlicza się wspólnie z żoną i ma szansę wpaść w
    drugi próg podatkowy, to jest to metoda bardziej opłacalna od KPiR wg
    skali.

    > Jeżeli chodzi o pozostałe przypadki, to nie wiem jakie są ograniczenia

    Podobne dotyczące pracodawcy jak przy liniowym.