    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury-pisanie i drukowanie-2 pytania.
    Date: Mon, 1 Apr 2002 20:49:12 +0200

    On Mon, 1 Apr 2002, Marcin Karpiński wrote:
    [...]
    >+ zepsuła,a ponieważ posiadam drukarkę atramentową,to mam pytanie:czy można na
    >+ niej wydrukować 2 egzemplarze faktury,oba w takim samym kolorze(białe) i
    >+ jakoś je oznaczyć,że jedna to oryginał a druga to kopia?I np.na fakturze

    Dokładnie tak: drukuję raz "papier" z podtytułem "ORYGINAŁ"
    i drugi raz z napisem "KOPIA".

    >+ trzeba się podpisać-to czy w takim przypadku trzeba by się podpisywać 2
    >+ razy?

    Podpisywać każdy osobno. Zreztš kopia - grunt żeby była
    przez odbiorcę podpisana (AFAIK).

    >+ A może trzeba zrobić tak że wydrukować 1 egzemplarz i odbić na
    >+ ksero?

    ...którą to kopię musiałbyś uwiarygodnić autografami i czytelnym
    oznaczeniem że to jest KOPIA (ciekawe jak byś wyciął napis
    "oryginał" ??)

    >+ Nie wiem,może ktoś z Was drukuje faktury na atramentówce?

    Bez znaczenia ! :)

    >+ Jakiś czas temu dostałem korektę faktury właśnie tak jak piszę-byłu 2
    >+ egzemplarze,papier nie-samokopiujący,więc chyba można...?

    Można, bardzo wielu tak drukuje, nie znam przypadku żeby
    komuś się "nie podobało" -:)

    >+ 2.Mam wystawić pewnemu zakładowi fakturę za świąteczne bony towarowe,i nie
    >+ wiem jaką zaznaczyć stawkę VAT na fakturze-0% czy może zwolnione,a może to
    >+ się nie wystawia na fakturze tylko na jakimś rachunku?

    Wolałbym ci nie namieszać - sprawdź googlem: groups.google.com,
    wybrać "zaawansowane szukanie", zaaplikować grupę pl.*.podatki,
    oznaczyć "ostatnie 3 miesiące" a jako tekst do szukania podać:
    bon bony towarowe towarowy
    Była zacięta dyskusja (niedawno) to coś znajdziesz :)

    >+ Przepraszam że tak namieszałem,ale sam nie wiem co robić...jak nie to nową
    >+ drukarkę trzeba będzie kupić.. :(

    BAAARDZO proszę, nie przesadzaj !
    A co zrobisz jak kupisz laserową ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd