  • Data: 2010-06-05 11:40:31
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No jak, skoro RoMan od ładnych paru postów tłucze równo (i temu nie
    > zaprzeczasz), że "rozliczenie nadwyżki" jest skutkiem regulaminowego
    > zapisu? (czyli następuje PÓŹNIEJ)

    zaprzeczam, przejrzalem regulamin i nie ma takiego zapisu.

    z regulaminu (tyko to dotyczy zwrotu)
    Część VII. Procedura zwrotu prowizji

    1.
    W przypadkach uznanych za uzasadnione Allegro może zwrócić Sprzedającemu
    prowizję (odstąpić od poboru prowizji naliczonej).
    2.
    W celu otrzymania zwrotu prowizji Sprzedający powinien wypełnić odpowiedni
    formularz dostępny na stosownej stronie Allegro, w terminie 45 dni od chwili
    zakończenia Aukcji, z zastrzeżeniem punktu 3 poniżej.
    3.
    W wyjątkowych przypadkach QXL może rozpatrzyć wnioski dotyczące zwrotu
    prowizji Sprzedającemu po upływie terminu, o którym mowa w punkcie 2
    powyżej, jednakże nie później niż po upływie 90 dnia od chwili zakończenia
    Aukcji.
    z pomocy

    Czy mogę odzyskać pobraną prowizję od sprzedaży?
    Tak. Możesz wystąpić o zwrot pobranej prowizji, jeżeli sprzedałeś przedmiot
    na aukcji, ale do finalizacji transakcji nie doszło z następujących
    przyczyn:

    a.. Kupujący nie odpowiada na próby kontaktu;

    b.. Kupujący zrezygnował z kupna przedmiotu po zakończeniu aukcji;

    c.. Kupujący nie odebrał przesyłki;

    d.. Kupujący nie uiścił opłaty;

    e.. Kupujący nie dotrzymał warunków sprzedaży zawartych w opisie aukcji;

    f.. Kupujący zrezygnował z transakcji, bo wygrał mniej przedmiotów, niż
    licytował;

    g.. przedmiot został uszkodzony przez osoby trzecie (poczta, kurier,
    spedycja itp.);

    h.. przedmiot został zwrócony przez Kupującego (reklamacja);

    i.. przedmiot został skradziony.
    Jeżeli Twoja aukcja nie została sfinalizowana z jednego z powyższych
    powodów, zobacz, jak odzyskać pobraną prowizję.

    Jak odzyskać prowizję od sprzedaży, gdy do transakcji nie doszło z powodu
    Kupującego?
    Prowizję od sprzedaży można odzyskać, jeżeli do transakcji nie doszło ze
    ściśle określonego powodu.

    Uwaga:

    a.. Zanim rozpoczniesz procedurę zwrotu prowizji, wykorzystaj wszelkie
    sposoby na skontaktowanie się z Kupującym. Pamiętaj, że nie każdy odbiera
    pocztę codziennie. Twój Kontrahent może też mieć kłopoty z komputerem itp.

    b.. Aby odzyskać prowizję, musisz przestrzegać kolejności kroków i
    dopuszczalnych terminów - znajdziesz je w tabeli poniżej.

    c.. (Jeśli na przykład minęło 25 dni od zakończenia nieudanej transakcji i
    dopiero teraz chcesz odzyskać naliczoną prowizję - musisz rozpocząć
    procedurę od kroku nr 2).
    Jeżeli przyczyną ubiegania się o zwrot prowizji jest brak kontaktu z
    Kupującym - przed wypełnieniem formularza zwrotu wyślij Kupującemu
    przypomnienie. Aby to zrobić, skorzystaj z opcji Przypomnij Kupującemu,
    którą znajdziesz na liście zwrotów.

    Co zrobić, gdy transakcja nie doszła do skutku z powodu Kupującego?

    Krok Czasomierz Opis podejmowanych działań
    1. Skontaktuj się z Kupującym do 3 dni po zakończeniu aukcji
    Skontaktuj się przez e-mail lub telefonicznie z Kupującym.
    2. Wyślij przypomnienie po 3 dniach, ale nie później niż 30 dni od
    zakończenia aukcji Po 3 dniach bez potwierdzenia zakupu ze strony Kupującego
    wyślij mu przypomnienie o zawarciu transakcji.
    3. Wypełnij formularz zwrotu prowizji po 7 dniach, ale nie później niż
    45 dni od zakończenia aukcji Jeśli nadal nie doszło do transakcji, wypełnij
    formularz zwrotu prowizji. Allegro wyśle do Kupującego e-mail przypominający
    o zawarciu transakcji i konsekwencjach przyznania ostrzeżenia za
    niewywiązanie się z umowy.
    4. Odzyskaj prowizję rozpatrzenie formularza w możliwie najkrótszym
    czasie Jeśli w ciągu 7 dni od momentu wypełnienia formularza zwrotu prowizji
    Kupujący nie prześle wyjaśnienia, pobrana prowizja zostanie automatycznie
    przelana na Twoje konto w Allegro.

    Uwaga: w aukcji wieloprzedmiotowej ostatni z puli zwycięzców może
    zrezygnować z zakupu, jeśli liczba przedmiotów, które wygrał, jest mniejsza
    od tej, którą licytował (więcej informacji).

    Informacja dla Kupujących

    Gdy Sprzedający występuje o zwrot prowizji, Kupujący otrzymuje e-mail
    informujący o rozpoczęciu procedury zwrotu prowizji i powodach ubiegania się
    o zwrot.

    Do każdej takiej transakcji możesz przesłać wyjaśnienie, w którym opiszesz
    przebieg transakcji. Wyjaśnienie przesyła się poprzez specjalny formularz -