    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktury a sady
    Date: Thu, 13 Jan 2005 17:07:46 +0100

    On Thu, 13 Jan 2005, Zet wrote:
    [...]
    >+ Pytanie 2: czy jak ktos mnie podaje do sadu gosp. to przychodzi jakies
    >+ zawiadomienie o tym czy wszystko dzieje sie po cichu ???

    To chyba pytanie na .prawo (a nie .podatki :))
    Nie może "dziać się po cichu" bo naruszałoby prawo do obrony.
    Natomiast sąd (do jakiejś tam kwoty) może podjąć tryb nakazowy
    - ale do tego można złożyć sprzeciw (i jest "normalny tryb
    upominawczy" czyli rozprawa na którą MOZESZ :> przyjść)
    Co jest ważne ? - ano to, żeby w "papierach" mieć wszędzie *aktualne*
    adresy. W tym nie zawadzi - w umowach z kontrahentami :>
    Ale skoro faktury doszły to MA adres ;)

    >+ Chce zaczac jakos aktywnie przeciwdzialac

    ...tam (na .prawo) była kiedyś wspominana możliwość żądania "ustalenia
    nieistnienia zobowiązania" czy jakoś tak. Po polsku - żeby sąd orzekł
    że nie musisz płacić na TWOJE żądanie.

    Zrobiłeś sobie kopię tego co posłał ?
    Masz kopertę która przyszła ?
    Bo dowód że "było niesłuszne żądanie" chyba byłby potrzebny.
    Wszystko powyżej - oczywiście tylko pod kątem "aktywnego przeciw-
    działania" (no, zdziwi się jak zobaczy wezwanie do sądu :]).

    Uprzedzam że nie wiem kto w takim przypadku pokrywa koszta !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)