    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Date: Thu, 24 Jan 2002 12:25:49 +0100

    Kamila napisa?(a):

    > A na jakiej podstawie u?ywany jest ten samochód w sc?
    > Czy jest to umowa dzier?awy , czy u?yczenia?
    > Je?eli nie ma umowy dzier?awy, moim zdanim nie powinno jej byae, to czy
    > powstanie dodatkowy przychód w sc z tytu?u u?yczenia????
    Wspólnik sc nie mo?e nic spó?ce u?yczyae w sposób który powodowa? by
    powstanie obowi?zku podatkowego, bo spó?ka cywilna nie ma osobowoœci
    prawnej, sama jako taka maj?tku nie posiada, umów nie zawiera, nie ma
    równie? w?asnych przychodów, to tylko grupa osób dzia?aj?cych , jak
    mawia kodeks karny, "wspólnie i w porozumieniu". Tak wiem, przecie?
    nie o KK tu chodzi, ale ta definicja jest bardzo adekwatna do obecnej
    sytuacji prawnej spó?ki cywilnej :-))
    Wczeœnie SC by?a traktowana na równi ze spó?k? jawn?. Po prawdzie to
    uporz?dkowano sytuacje, spó?ka cywilna nigdy nie mia?a s?u?yae szeroko
    pojmowanej dzia?alnoœci gospodarczej, nie taka by?a idea.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wo?oszyk
    m...@e...com.pl