    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Date: Thu, 24 Jan 2002 10:01:46 +0100

    Kamila napisał(a):

    > A na jakiej podstawie używany jest ten samochód w sc?
    > Czy jest to umowa dzierżawy , czy użyczenia?
    > Jeżeli nie ma umowy dzierżawy, moim zdanim nie powinno jej być, to czy
    > powstanie dodatkowy przychód w sc z tytułu użyczenia????
    Wspólnik sc nie może nic spółce użyczyć w sposób który powodował by
    powstanie obowiązku podatkowego, bo spółka cywilna nie ma osobowości
    prawnej, sama jako taka majątku nie posiada, umów nie zawiera, nie ma
    również własnych przychodów, to tylko grupa osób działających , jak
    mawia kodeks karny, "wspólnie i w porozumieniu". Tak wiem, przecież
    nie o KK tu chodzi, ale ta definicja jest bardzo adekwatna do obecnej
    sytuacji prawnej spółki cywilnej :-))
    Wcześnie SC była traktowana na równi ze spółką jawną. Po prawdzie to
    uporządkowano sytuacje, spółka cywilna nigdy nie miała służyć szeroko
    pojmowanej działalności gospodarczej, nie taka była idea.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl