  • Data: 2009-04-10 21:58:13
    Temat: Re: faktura z zeskanowaną pieczątka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Apr 2009, Michal Jankowski wrote:

    > A czy wydrukowanie faktury przez sprzedawce na drukarce w siedzibie
    > klienta jest OK

    IMVHO, nikt nie zadał "prawidłowego" pytania o interpretację, czyli
    tego czy wydrukowanie f-ry można *powierzyć* innemu podmiotowi.
    IMO - oczywiscie, w istotnej większości dużych firm wystawianie
    f-r *jest* powierzone pracownikom (nie wystawia ich osobiście prezes :>)

    Problem, który wychodzi, jest oczywisty i IMO to on powoduje, że nikt
    nawet nie próbował pytać o to w interpretacji.

    Otóż "powierzenie" oznacza *upoważnienie* danej osoby do wystawiania
    faktur.
    Sprzedawca upoważniający kupujących, aby *w jego imieniu* wystawiali
    faktury, mógłby się ekhm... zdziwić ;)

    > czy trzeba koniecznie drukowac "u siebie"

    O ile wiem, jakis czas temu np. TP SA drukowała f-ry w podmiotach
    obcych. Na f-rach (albo kopertach, nie pamiętam) był stosowny nadruk
    z informacją.
    Jak wyżej - "nie widzę przeszkód".
    Poza problemem z tym, ze osoba której "powierzono" może LEGALNIE
    wystawić f-rę w imieniu powierzającego (nawet, jeśli owa osoba dopuści
    się np. oszustwa, f-ra - sama będąc "nieprawidłową" - jest "prawidłowo
    wystawiona")

    pzdr, Gotfryd