  • Data: 2006-02-08 21:57:11
    Temat: Re: faktura vat krajowa w euro?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Feb 2006, Mieczysław wrote:

    > Tak to już jest w UE urządzone że oddział firmy jest *obowiązkowo*
    > podmiotem prawa kraju w którym jest siedziba tego oddziału

    Czyli w Polsce. Albo czegoś nie rozumiem.

    > Jeżeli więc dostawa wychodzi z Anglii i jest fakturowana przez oddział
    > polskiej firmy to dostawa taka jest traktowana jako WNT ze wszystkimi tego
    > konsekwencjami.

    ??
    Dostawa jest fakturowana przez polski oddział angielskiej firmy.
    A przynajmniej mi tak wyszło...
    Przedtem kupował w firmie macierzystej - GB.
    Teraz oni otwarli polski oddział.
    A f-ry chcą nadal wystawiać w euro.

    Co się nie zgadza?

    > Inna sprawa że nie znalazłem zakazu wystawienia faktury w PLN przez
    > jakąkolwiek firmę z UE

    A to swoją drogą :)

    > ( tym bardziej oddział polskiej firmy ).

    Ale mowa o polskim oddziale angielskiej firmy, który wystawia
    grupowiczowi fakturę!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)