    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura, rachunek czy paragon
    Date: Wed, 20 Sep 2006 23:21:18 +0200

    On Wed, 20 Sep 2006, bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > czy w Polsce wystawia się jeszcze rachunki czy tylko są faktury i paragony?

    wKF: nie wiem czy ściśle rozumiesz "paragony", bo paragony niefiskalne
    *również* nie są generalnie zabronione (o ile do danej transakcji nie
    musi być konkretnego dokumentu, sprzedawca nie ma kasy fiskalnej itp).
    Dopuszczalna (w pewnym zakresie) jest również sprzedaż bezrachunkowa
    bez wystawiania dokumentów sprzedaży (a prowadzenia ewidencji, z tego co
    wiem różnie ją prowadzą, również "kasowo"!).

    > pytam bo mój znajomy nie jest płatnikiem VAT i w US powiedzieli mu że to musi
    > wystawiać rachunki.

    I dobrze :)

    pzdr, Gotfryd