  • Data: 2003-03-17 23:25:15
    Temat: Re: faktura poza okresem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Mar 2003, AVON wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ poradźcie, czy zaksięgować fakturę ze stycznia, gdy działalność rozpoczęto
    >+ 1. lutego i płatność nastąpiła dopiero w lutym.

    Wolniej i wyraźniej poproszę: wystawił[e/a]ś fakturę *przed*
    rozpoczęciem DG ??
    Czy chcesz *przyjąć* fakturę którą ktoś ci wystawił w styczniu ?

    FYI: IMHO obie operacje są nieprawidłowe :(
    Istnieją opinie (wyrażane m.in. tu na grupie) że kupować
    można "przed terminem rozpoczęcia" - choć IMHO nie istnieje
    pojęcie "DG OF w organizacji" :)
    IMHO zakupów przed rozpoczeciem DG dokonujesz jako OF (bez
    DG), oczywiście tracąc VAT (o ile będziesz DG VAT), czyli
    faktury zakupu powinny być na "Jan Kowalski" a nie "Jan
    Kowalski XXX skup sprzedaż".

    Natomiast sprzedaż stanowi IMO ewidentne zaproszenie do rozpoczęcia
    dochodzenia o wykroczenia/przestępstwa z tytułu naruszenia PDG
    i przepisów podatkowych.
    Jak US namierzy to pewnie nie odpuści - osobiście "machnąłem się"
    przy wypełnianiu papierków (przy uruchamianiu własnej DG) i dostałem
    "zaproszenie". Z tytułu "podejrzenia o naruszenie" oczywiście.
    Zaraz sobie KKS ściągnąłem żeby sprawdzić czym mi tam grożą :>,
    pocieszę cię że nie przewiduje się odsiadki; ale grzywny - owszem...

    pzdr, Gotfryd
    (który zdołał się wytłumaczyć wypracowaniem "co autor miał
    na myśli" - ale na potwierdzenie moich słów był cały stosik
    [VAT, ZUS,...] papierów zgadzających się - i tylko jeden
    papier z błędną datą. Bynajmniej nie faktura :] !)