  • Data: 2008-09-29 13:18:47
    Temat: Re: faktura po 2 miesiacach - co teraz?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Sep 2008 15:12:55 +0200, bokomaru napisał(a):

    > w lipcu kupilem cos, ale dopiero dzis firma sprzedajaca dostarczyla mi
    > fakture. vat za 3 kw juz rozliczony, czy aby odzyskac vat z tej faktury
    > musze skladac korekte vat7 za 3 kw, czy moge ja sobie zaksiegowac we
    > wrzesniu?

    Czy płacisz VAT kwartalnie czy miesięcznie?

    Miesięcznie.
    Prawo odliczenia VAT przysługuje zazwyczaj w miesiącu otrzymania faktury
    lub następnym. Więc nie masz prawa do żadnej korekty. Odliczasz za
    wrzesień.

    Kwartalnie.
    I lipiec i wrzesień to *jest* trzeci kwartał. Więc co niby już
    rozliczyłeś? Już złożyłeś VAT-7k za 3 kw? To masz wybór albo odliczasz w 3
    kw i korekta albo w następnym okresie czyli 4 kw. październik - grudzień, a
    nie wrzesień.