  • Data: 2007-11-12 18:32:33
    Temat: Re: faktura korygująca - pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Nov 2007, Maddy wrote:

    > A nie możesz im tego jeszcze raz wydrukować, tyle że bez błędu?
    > Skoro i tak nie zaksięgowali bo nie wiedzieli jak?

    Umówmy się, że można ale nie wolno ;), więc rozważamy sobie ową
    *prawidłową* możliwość, tak na wszelki wypadek :)

    > Nie mam pomysłu jak wystawić faktur korygująca w takim przypadku.

    Hm... toś mnie zaskoczyła.
    Przecież celem jest uzyskanie prawidłowego wpisu.
    Jak wpisy w księgach są prawidłowe, to IMO wystawienie f-ry która
    wprowadza zmiany na takie, ze zgadzają się z wartościami w książce
    i rejestrze nie powoduje WCALE konieczności robienia wpisow!
    Mi się wydaje, że oboje przyjęliście niewypowiedzianą tezę,
    jakoby f-ra korygująca MUSIAŁA być "zaksięgowana", czyli gdzieś
    wpisana.
    Jest gdzieś taki przepis? - "nie widzę" ;) (robi się to,
    zakrywając oczy :)), jak niedowidzę, to poproszę - pokażcie.
    Notę też chcesz ją "księgować"?
    Nie wystarczy "dopięcie" do właściwego dokumentu?
    Przecież f-ra korygująca oparta o zapis "lub w jakiejkolwiek innej
    pozycji" działa dokładanie tak, jak nota korygująca.
    Z takimi samymi pozycjami: "było: ..., miało być: ..." (albo "jest"
    albo jak tam kto chce).
    Jest wyraźny zapis:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    +++
    3. Faktura korygujšca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa
    w ust. 1, zawiera dane okreœlone w ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a, kwoty
    podane w omyłkowej wysokoœci oraz kwoty w wysokoœci prawidłowej.
    ---

    Skoro tam NIE MA ani rabatu, ani podwyżki, to tych kwot też nie ma,
    za to są "kwoty poprawiane" :)

    pzdr, Gotfryd