  • Data: 2007-11-17 11:39:25
    Temat: Re: faktura ?
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak ręcznie, to wystaw jeszcze raz z tym samym numerem, wpisz tak jak ma
    > być, daj odbiorcy, starą wywalcie i po ptokach.

    Czasami nie warto tak robić, bo skąd wiesz, czy np. kserokopia tejże już
    gdzieś nie poszła. Jeszcze nie zaksięgowana, ale ksero moze sugerować że już
    była wystawiona. A druga z takim samym numerem wiesz jakie skutki podatkowe
    i karne może rodzić...

    Kiedyś wystawiłem dla klienta fakturę na usługę remontową. Klient po
    godzinie przyszedł z prośbą o zmiane danych nabywcy, bo jednak chce ją na
    kogo innego. Niby żaden problem, oodałby oryginał, dałbym mu drugi z nowymi
    danymi. Coś mnie jednak tknęło. Zadzwoniłem do Spółdzielni Mieszkaniowej.
    Okazało się, że klinet juz tam był, złozył ksero faktury, by uzyskać jakąś
    tam refundację za remont! Po co mu f-ra na inne dane była? Mogę sie tylko
    domyslać że dla jakiegoś przekrętu (moze np. odliczeń remontowych od
    podatku - wówczas jeszcze były).

    Od tamtej pory robię zawsze korekty (gdy muszę ja cos poprawić) i biorę noty
    (gdy klient). Nie ma podmian.