  • Data: 2002-08-05 20:58:39
    Temat: Re: faktura kor - kiedy ksiegowac?
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aimjp7$mu8$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik Magdalena Budzynska <m...@p...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aimdgu$8ks$...@n...tpi.pl...
    > podpisanej

    > Ja księguję w dniu otrzymania. I tak jest w przepisach, znajomy zresztą
    > dostał karę za zaksięgowanie faktury w dniu wystawienia a nie w dniu
    > otrzymania. To była faktura na duużą kwotę więc sprawdzili nawet na
    poczcie
    > kiedy dostał.
    >
    > WS

    Czy to była odpowiedź na pytanie Magdy? Nie sądzę.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. Nr 27 Poz. 268
    § 41
    4. Sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej przez nabywcę; nie
    dotyczy to eksportu towarów i us.ug oraz przypadków
    określonych w § 36 ust. 2 pkt 3. Potwierdzenie odbioru
    faktury korygującej stanowi podstawę do obniżenia
    podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc, w którym
    sprzedawca otrzymał to potwierdzenie.

    Ryszard