  • Data: 2005-07-28 19:12:15
    Temat: Re: faktura elektroniczna po 14 lipca 2005
    Od: "Robert" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vizvary II Istvan (news:dcapbu$6q7$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):
    > Ale to zupelnie inna kwestia!
    > Faktury wyslac emailem zapewnie mozna (nie moge dopytac sie znajomych z
    > czego to wynika) ale wydruk faktury musza wpiac w segregator i wystawca i
    > odbiorca.

    Zawsze można było pod pewnymi warunkami. Dostawa rozlicza się pseudo
    e-fakturami, a i tak na koniec miesiąca dostaje jedną zbiorczą w papierku.
    Wszystko kończyło się i tak na papierze.

    > W przypadku e-faktury wazny jest wlasciwie sposób archiwizacji (ze nie
    > musi byc drukowany) ale to wtedy musza byc to faktury podpisane
    > cyfrowo. Zreszta rozporzadzenie jest miedzy innymi o "sposobie
    > przechowywania". Vizvary Istvan

    Zgadza się, o ile odbiorca ma pewną dowolność przechowywania, o tyle nadawca
    musi przechować i archiwizować dokładnie w takiej formie jak nadał.

    Oczywiście w całym procesie (jak było powiedziane) kluczowy jest podpis
    elektroniczny weryfikowany przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu. Zestaw
    karta kryptograficzna+czytnik+certyfikat kwalifikowany+ certyfikat
    zwykły+soft w www.sigillum.pl dostaniesz za 349 złociszy. Jeśli któryś z
    komponentów sam sobie zapewniasz, może wyjść taniej (fajoskie są czytniki
    CardMana na PCMCIA - dużo wygodniejsze i szybsze). Dzisiaj widziałem
    zajefany system obiegu dokumentacji elektronicznej z zaimplementowaną siecią
    neuronową uczącą się rozpoznawać dokumenty, czy to F-ra czy siakieś inne, i
    odpowiednio je kwalifikować. Oczywiście wykorzystywano tam podpisy przy
    pomocy: zwykłego certa, zaawansowany podpis, kwalifikowany podpis - na skalę
    europejską..

    Pozdr.
    Robert