  • Data: 2006-02-17 11:15:01
    Temat: Re: faktura bez podpisu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <m...@g...pl> napisal(a):

    > Ustawa o VAT faktycznie takiego wymogu nie zawiera ale już ustawa o
    > rachunkowości mówi o tym co powinien zawierać prawidłowy dowód księgowy. Mówi
    > min. o podpisie wystawcy i odbiorcy. Ochywiście nie każda firma podlega pod
    > ustawę o rachunkowości (firmy prowadzące pełną księgowość). Natomiast ustawa o
    > prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów mówi coś o podpisywaniu
    > faktur ale chyba tylko o fakturach dokumentujących sprzedaż towaru. Tak więc
    > jeżeli twoja firma jest na PKPIR(książce) nie musisz podpisywać faktur VAT.
> [...]

    To już tu było wyjaśniane, dlaczego tak nie jest, jeśli chodzi o
    ustawę o rachunkowości. Nie chce mi się po raz kolejny.

    A jeśli chodzi o KPiR, to rozporządzenie mówi o podpisywaniu dowódów
    wewnętrznych oraz dowodów nabycia materiałów i towarów handlowych, ale
    zauważ, że kwestia ich popisania leży w gestii i interesie NABYWCY i
    ma związek z dokumentacją przyjęcia towaru, a nie z techniką i
    przepisami dotyczącymi wystawiania faktur VAT. Sprzedawca może mieć
    u siebie kopię w ogóle niepodpisaną. A nabywca nie musi tam mieć
    podpisu sprzedawcy.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/