  • Data: 2003-01-13 12:25:53
    Temat: Re: faktrury przed rejestracją
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> wrote in message
    news:avs6m1$i62$1@absinth.dialog.net.pl...
    > czy w koszt działalności mogę wliczyć faktury wystawione przed
    rozpoczęciem
    > przezemnie działalności gospodarczej? Chodzi mi np. o fakturę za
    rejestrację
    > domeny. Zapłaciłbym teraz (styczeń) a do księgi wprowadziłbym po 1 lutego
    > (wtedy mam nadzieję rozpocząć DG). Dodam, że jest to jednoosbowa
    działalność
    > DG.
    > No i jeszcze jedno, wiem, że dla US za rozpoczęcie działalności liczy się
    > data wystawienia pierwszej faktury a czy przyjęcie faktury też się może
> [...]

    Pisze to z pamieci "czyli z niczego" musi Pan to sobie pstawddzic:

    Dla US rozpoczecie dzialanosci liczy sie w dniu rozpoczecia dzialanosci na
    zgloszeniu.
    Przed tym dniem nie wolno panu wystawiac faktur.

    Natomiast jako osoba fizyczna moze Pan faktury przyjmowac.

    jesli domene uznac za "wantosc niematerialna" to nalezace do Pana jako
    osoby fizycznej prawa do domeny moze pan "wprowadzic do DG".
    Wycenic wg faktury i wpisac w koszty lub amortyzowac zaleznie od ceny.

    o VAT mozna chyba "zapomniec"...

    Boguslaw