    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja wyposażenia
    Date: Mon, 25 Aug 2003 13:01:06 +0200

    On Mon, 25 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > > Prowadzę działalność gospodarczą (osoba fizyczna).
    >+ > > Poradźcie mi czy mogę wpisać do ewidencji wyposażenia komputer
    >+ > > zakupiony przed powstaniem mojej firmy. Zaznaczam, że w koszty będę
    >+ > > wpisywać m.in. zakup oprogramowania.
    >+ >
    >+ > Nie możesz. Możesz wpisać do ewidencji środków trwałych i jeśli wartość
    >+ > jest <3500 to zamortyzować jednorazowo, jeśli >3500 to normalna
    >+ > amortyzacja (co najwyżej ze stawką podniesioną 2x)
    >+
    >+ A jakas podstawa prawna do tego by sie przydala ?

    Dokładniej: brak podstawy prawnej do uznania wyposażenia
    za koszt uzyskania przychodu. Natomiast możliwość wpisania
    do EŚT czegoś pochodzącego "sprzed danej działalności" wynika
    z zasady ŚT: wpisujesz do EŚT "w momencie rozpoczęcia
    wykorzystywania"

    >+ Bo tak z pamieci to wlasnie jesli ow komputer w momecie oddania do uzytku
    >+ na WP < 3500 to odatnik moze NIE ZALICZYC go do ST

    Podstawa prawna by się przydała ;>
    Jak jest ponad 3,5kzł to MUSI go zaliczyć do ST, ale z tego
    *wcale* nie wynika że NIE MOŻE zaliczyć i wpisać do EŚT
    czegoś tańszego :)
    Mało, jeśli ŚT nie może byc tańszy niż 3,5 kzł - to co
    w przepisach robi wymóg, żeby pod amortyzację jednorazową
    można było poddać tylko ŚT *tańsze* niż 3,5 kzł ? ;)

    No i na deser: zawsze jest problem z pytaniem: "a jak
    zrobić upgrade wyposażenia", szczególnie jak jest to
    zakup >3,5kzł...

    >+ a jesli kosztuje powyzej 1 000 to trzeba go wpisac do EW

    ...ano. Chyba że jest ŚT :)
    BTW: tam jest 1000 zł czy 1500 zł, bo juz nie pamiętam ?

    pozdrowienia, Gotfryd