    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja sprzedaży?
    Date: Thu, 14 Sep 2006 14:02:50 +0200

    In article <Pine.WNT.4.64.0609122211190.368@athlon64>,

    > Dobra, ma być ściśle :)

    > Nie nadaje się.

    Nadaje, dopóki obejmuje _wszystkie_ zdarzenia, które trzeba w niej
    umieścić :)
    Poza tym zwróć uwagę na "za dany dzień". To dosłowny cytat ;)

    > Załóżmy że taki podatnik sprzedaje coś Tobie, jako DG.
    > Na rachunek, którego wcale nie ma obowiązku ująć na kasie, bo niby
    > dlaczego? Za 45 000 zł sprzedaje, żeby jasność była ;)

    A zakaz przepuszczenia przez kasę ma? ;)

    > I do tego od kogoś innego prowadzącego DG przyjmuje jeszcze
    > zaliczkę na drugie 45 000. Nie ma śladu na kasie (bo DG), nie
    > ma śladu w KPiR (no nie przychód dla dochodowego), a limit
    > VAT przekroczony.
    > Protesuję!

    Ale to nie ma być na kasie. Ma być w "ewidencji sprzedaży za dany dzień".

    > Czy można przyjąć taką politykę że prowadzi się CAŁĄ sprzedaż przez
    > kasę fiskalną lub wpisuje do KPiR wszystkie zdarzenia gospodarcze
    > (również nie stanowiące przychodu podatkowego a podlegające pod VAT)
    > i twierdzić że dana forma spełnia wymogi ewidencji sprzedaży - nie
    > wiem, nie spotkałem się z dyskusją nad takimi uproszczeniami :)

    A teraz to niby o czym dyskutujemy? :)

    > Natomiast sam fakt prowadzenia KPiR czy sprzedaży przez KF to IMO
    > za mało do uznania że "EW jest".

    Zgadzam się.

    > Oczywiście ew. "przyjęcie polityki"
    > (o ile jest prawidłowe i możliwe) nie podlega zgłoszeniu do US, podobnie
    > jak przyjęcie zasady memoriału lub kasowej dla dochodówki.
    > Ale trzeba by (o ile wolno, mi się nie podoba) taką zasadę mieć i się
    > na nią powołać przy 1. pytaniu a nie dopiero po postawieniu zarzutów
    > o brak ESVAT na piśmie :]

    Oczywiście.

    --
    Jarek