  • Data: 2004-07-22 07:25:12
    Temat: Re: ewidencja opakowan kaucjonowanych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Jul 2004, pisarz wrote:
    [...]
    >+ A skoro ktoś wspomniał wcześniej, że takie dyskusje wcześniej odbyły się to
    >+ jakie stanowisko zajmuje US?

    Moment.
    Rozpatrując przypadek kiedy klient "przyłazi z paragonem" sprawa jest
    czysta: kupił u sprzedawcy, zwrot, nie ma sprawy.
    Klient oddaje bez kwitka i NIE dostaje zapłaty: też nie ma sprawy (sklep
    rozliczy VAT w momencie rozliczania się z opakowań z dostawcą :))
    Rozumiem że jest problem kiedy ktoś przyjmie "bez kwitka" i *zapłaci*
    za zwracane opakowanie jednocześnie NIE potrącając VAT, tak ?
    Jeśli o to chodzi to nie przypominam sobie zebym takie stanowisko
    widział... Traktując opakowanie "normalnie" należałoby oczekiwać
    konieczności zapłacenia VAT od obrotu "zwrotnego" (korygować nie
    ma czego zaś zakup od osoby fizycznej nie podlega VAT - ale już
    przekazanie tak "nabytego" towaru do dystrybutowa - i owszem, czyli
    do ceny zapłaconej klientowi należałoby doliczyć VAT i odprowadzić).
    Dobrze myślę czy jest jakieś wyłączenie szczegółowe ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)