    From: "rachuba" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: euronip po co wystepowac o niego
    Date: Wed, 28 Apr 2004 16:01:33 +0200

    news:c6o9vm$4hd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie, bo tak naprawdę nie wystepuje sie drugi raz o NIP a raczej o jego
    > rejestrację w jakiejśtam europejskiej bazie danych.
    >
    > Dodanie PL w sytuacji gdy nie jesteś zarejestrowany jako wspólnotowy
    > płatnik VAT nic nie daje.
    >
    > Maddy

    dokładnie chodzi o to, że kiedy ktoś z UE od ciebie coś kupi lub coś ci
    sprzeda, to żeby nie płacić vatu sprawdza czy jesteś płatnikiem Vat UE i
    posiadasz aktualny numer NIP UE w systemie Vies. odwrotnie jeśli ty
    sprzedasz coś komuś z UE lub kupisz coś od UE to żeby nie płacić Vatu od
    kupionego towaru posługujesz się na fakturze nipem unijnym swoim i
    kontrahenta. jeśli ani ty ani on nie będziecie zarejestrowani w systemie
    Vies to nie możecie dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia i dostawy
    towarów przy stawce 0%.
    to tak w skrócie

    jeśli nie masz zamiaru dokonywać wymiany towarów z UE to sie nie rejestruj,
    bo po co...
    jeśli jednak tak, to musisz złożyć VAT R i VAT UE i poczekać na wpis do
    systemu Vies oraz nadanie NIP UE, którymi się posługujesz przy dawnym
    eksporcie i imporcie (teraz dostawa, nabycie wewnątrzwspólnotowe).
    Składać odpowiednie deklaracje Vat UE, Intrastat, kwartalne....itp.