    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat + dzialalnosc gosp = pytanie
    Date: Sat, 20 Mar 2004 01:10:17 +0100

    On Fri, 19 Mar 2004, Andrzej Kłos wrote:

    >+ OK. Powiedz mi w takim razie, czy jeżeli, biorąc pod uwagę powyższy
    >+ przykład, będę miał z DG1OF zwrot VATu na okazję zakupu nietaniego (?)
    >+ środka trwałego, to US będzie skłonny mi przelać na moje konto
    >+ "prywatne" wykazaną kwotę do zwrotu? (w pamięci mam niedawne
    >+ wyprowadzenie sporej kwoty na podmieniony w NIPie-x numer konta)

    Chyba nie będzie skłonny.
    Zrobi kontrolę lub zleci policji gospodarczej: powód ? Skoro
    kwota VATu jest spora to kwota netto jest jeszcze większa
    i pewnie przekracza próg przy którym zabroniona jest zapłata
    "poza kontem", ergo podejrzane jest że nie chcesz ujawnić
    konta "DG" ;)
    A na poważnie (i w kwocie mieszczącej się "w limitach") to
    nie wiem, i być może z tego samego powodu co u ciebie :) (czyli
    "wszyscy robią inaczej") pojawi się opór.
    Posty o przypadkach żądań nie mających podstaw prawnych nie
    są takie rzadkie - i dopóki nie pojawi się wyrok w sporze
    przed sądem czasem "wszyscy tak robią" - właśnie dlatego że:
    - jak kwota mała to albo "rozliczają" albo machają ręką
    i podają żeby zwrócić "na DG"
    - jak kwota duża to konto i tak mają z powodów jak wyżej
    i tym bardziej nie wpadają na pomysł podawania osobistego
    konta
    - jak firma nie jest 1-os DG OF to sprawa jest bezprzedmiotowa

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)