    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: etat + dzialalnosc gosp = pytanie
    Date: Fri, 19 Mar 2004 10:38:58 +0100

    On Thu, 18 Mar 2004, Andrzej Kłos wrote:

    >+ Dnia 04-03-18 12:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał :
    >+ > On Thu, 18 Mar 2004, Tomek wrote:
    >+ > [...]
    >+ >
    >+ >>+ poza tym musisz składać deklarację PIT-5 co miesiąc, i przelew ZUS
    >+ >>+ (potrzebne konto firmowe)
    >+ > Możesz podać podstawę prawną dla której wpłata *osobistego* ubezpieczenia
    >+ > społecznego oraz *osobistego* podatku dochodowego wymagała konta ? :)
    >+
    >+ za dużo niewiadomych, jeżeli będzie płacił VAT

    Co prawda nie zauważyłem żeby była o tym mowa :], ale skoro chcesz... ;)

    >+ to konto jest jak najbardziej potrzebne,

    Z DG 1-osobowej OF ? A przeczytałeś ty kiedyś (w ustawie i na
    deklaracji VAT-7) kto jest podatnikiem ?

    Po polsku: załóżmy że wynajmujesz "osobiście" posiadany hangar
    na cele DG oraz prowadzisz 1-os DG i z obu tych tytułów
    *niezależnie* podlegasz pod VAT.
    Chcesz powiedzieć że z tytułu DG będziesz składał *oddzielną* deklarację
    VAT-7 ? A może *jednak* podatek płacisz "ty osobiście" i składasz wtedy
    jedną deklarację od kilku źródeł przychodu ? Czyli deklarację (i podatek)
    przywiazane do "osoby" a *nie* "działalności" ?
    FYI: taki mądry jestem bo kiedyś mnie tu podobnym pytaniem potraktowano :)

    >+ ale jeżeli to będzie ryczałt i VAT to już
    >+ niekoniecznie, a może PIT-5L a nie PIT--5, a może MP, a może...

    A CO TO MA DO RZECZY ?
    Dopóki podatki płaci "osobiście" (uwaga: VAT od S.C. NIE jest
    płacony "osobiscie", S.C. jest samodzielnym podatnikiem VAT !
    ale PD i VAT od 1-os DG niewątpliwie są "osobiste") to jakoś
    nie czuję się przekonany...

    Do obalenia przedstawionego rozumowania potrzebna jest podstawa
    prawna świadcząca że powinno być inaczej :) - IMHO jej nie ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)