    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność - usługi informatyczne
    Date: Wed, 19 Mar 2008 22:33:15 +0100

    On Wed, 19 Mar 2008, m_kola wrote:

    > jeszcze jedno pytanie:
    > działalność mam w mieszkaniu spółdzielczym którego głównym najemcą
    > jest teściowa a ja w tym mieszkaniu jestem zameldowany. W US
    > powiedzieli mi, że muszę mieć spisaną umowę użyczenia.

    _117.html
    +++
    Art. 688[2]
    Bez zgody wynajmujšcego najemca nie może oddać lokalu lub jego częœci
    do bezpłatnego używania ani go podnajšć. Zgoda wynajmujšcego nie jest
    wymagana co do osoby, względem której najemca jest obcišżony obowišzkiem
    alimentacyjnym.
    ---

    > Jak to zrobić
    > aby nie wiązało się to z kosztami?

    Obawiam się, że sp-nia musi wyrazić zgodę i tyle.
    Mogą chcieć "podwyższenia opłat", motywując to "większymi kosztami
    bo DG", aczkolwiek pewnie będzie to niesłuszne (patrz ustawa
    o własności, powinny to być *realne* koszty).
    Ale to będzie "tylko błąd sp-ni", bo mają pełne prawo zażądać
    opłaty "bo tak" :> (za okres wyrażenia zgody) i pewnie nie da
    się nic na to poradzić.

    > Nie chcę sobie odliczać czynszu ani
    > nic i na dodatek w pokoju w którym prowadzę ową działalność mieszkam
    > więc nie mogę wyłączyć całego pokoju z tej funkcji:)

    To jest odrębny problem i IMO zachowanie "cech mieszkalnych" pozwala
    na niewnikanie w podatek od *lokali* "gospodarczych".
    Ale do prawa korzystania to nic nie ma - najemca nie jest uprawniony
    do udzielania żadnych "zgód" bez uprzedniej zgody właściciela i tyle.

    pzdr, Gotfryd