    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność - usługi informatyczne
    Date: Tue, 18 Mar 2008 16:07:13 +0100

    On Sat, 8 Mar 2008, Tristan wrote:

    > A co ma skąpstwo do pisania?

    Aktualizacja była darmowa.
    Zmiana wpisu - 50 zł.

    [GUS]

    > BTW: Co mi grozi za to, że wiodącej nie wykonuję wcale ? :D

    A nie wiem, ustawą o statystyce publicznej mało kto z "małych DG" się
    przejmuje, bo GUS chyba wyjątkowo zdroworozsądkowo podchodzi do sprawy
    i ściga proporcjonalnie do wielkości wpływu danej firmy na dochód
    narodowy :>
    I nie za "niewykonywanie" jest potencjalna kara, tylko za niezgłoszenie
    *wykonywania* innej działalności w taki sposób, że przynosi gro
    przychodów - po ich uzyskaniu, a nie "zamiaru"!
    "Wpisu do GUS" nie należy wiązać z "wpisem do UM" (poza tym, że powinien
    mieścić się w zakresie "wpisu do UM").

    > Że nie mam klientów na to? :-P

    Nie, tam jest (w ustawie albo rozporządzeniu) jakiś przepis, że jak się
    "główna" istotnie zmieni, to trzeba zgłosić. Już nie pamiętam
    współczynników, pamiętam że wyrażone są procentowo i że prowadzący
    DG ma prawo wyboru kryterium: albo wg przychodu, albo wg zatrudnienia
    "powiązanych" z rodzajami DG.
    Czyli gdy udział innego "numerka PKWiU" w proporcji do wpisanej
    "głównej" rośnie do nieskończoności, to na pewno trzeba zgłosić,
    bo jaki by próg nie był, to się go przekroczy :)

    pzdr, Gotfryd