  • Data: 2004-07-23 20:36:36
    Temat: Re: działalność gospodarcza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jul 2004, Julek wrote:
    [...Łukasz...]
    >+ > możesz być sporo 'w plecy'.
    >+
    >+ Ale do czasu przejścia na VAT będzie mu zostawało więcej z obrotów.

    Zależy ile taka pralnia wydaje na zakupy oVATowane (nie wiem) !

    >+ Po
    >+ wejściu na VAT, jak jest napisane w nowej ustawie VAT, można, "za zgodą
    >+ kogośtam z US", odliczyć VAT z istniejących faktur, zdobytych przed wejściem
    >+ na VAT :)

    I sądzisz iż US zgodzi się na odliczenie VATu od *środków trwałych* ??
    Bo ja nie...
    Idea przepisu jest taka żeby podatnik mógł odliczyć VAT od tych towarów
    i materiałów do których będzie musiał go doliczyć. A uznaniowość decyzji
    raczej pozbawia broni w postaci dywagacji "ST to też towar w rozumieniu
    ustawy o VAT"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)