    From: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dysk, windows, drukarka
    Date: Sat, 18 Mar 2006 23:04:56 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Co do traktowania "jak rzeczy" OEMów, to powiem że mój pogląd
    > dryfował w miarę czytania dyskusji na grupie oraz przepisów.

    Uważam, że oprogramowanie OEM może być użytkowane zgodnie z licencją jedynie
    na sprzęcie z którym zostało zakupione. Dlatego komputer + oprogramowanie
    OEM należy traktować jako nierozerwalną całość.

    > Moje pytanie wygląda tak: jak ktoś chce ujmować razem komputer
    > i program, to dlaczego dolicza program do komputera a nie
    > komputer do programu ?
    > To komputer jest "dodatkiem" niezbędnym żeby program działał...

    Wg mnie wynika to z definicji zawartych w ustawie o pdof - art. 22a dla ST i
    art. 22b dla WNP.
    Zestaw (komputer + oprogramowanie OEM) nijak nie mieści sie w ustawowej
    definicji WNP (22b), natomiast w definicji ST (22a) - owszem.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~