    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dysk, windows, drukarka
    Date: Fri, 17 Mar 2006 00:01:03 +0100

    On Wed, 15 Mar 2006, mvoicem wrote:

    > no tak, tyle że jeżeli ja tego komputera nie wpisałem nigdzie, to on
    > chyba nie jest ŚT?

    Hasło: "nieujawnione środki trwałe". Google nie umie odmieniać, więc
    również "nieujawnionych ST" i podobnie ;)
    Gdzieś od 2003r kiedy uregulowano sprawę przychodu od sprzedaży ST IMO
    nie ma problemu - uznanie za ST nie powoduje skutku w podatku dochodowym,
    jeśli ST nie jest w ewidencji.
    Przezornie nie ruszam VATu, chcę iść spać ;)

    Fakt że dokonujesz rozbudowy lub naprawy nie zmienia faktu że
    ST pozostaje ST, natomiast jest tak iż zaklasyfikowanie do samodzielnego
    ST nie ma znaczenia jeśli coś nie jest wpisane do EST ale podlega pod
    EW.
    Po polsku - jak do kompa nie ujętego w EST kupi się monitor za 2000 zł
    i ujmie w KUP, to ten monitor nie będzie ST, komp będzie ST ale nie
    będzie w EST (skoro tak prowadzący postanowił) ale monitor wyląduje
    w EW - bo tam trafiają WSZYSTKIE "rzeczowe składniki..." ponad
    1500 zł a nie ujęte w EST :)

    Tak właśnie jest w przepisie: jak coś jest "rzeczowe" i nie jest
    *zaliczone* do ST:

    +++
    7) "wyposażenie" - rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną
    działalnością, nie zaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o podatku
    dochodowym, do środków trwałych,
    2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)