    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dwa pytania
    Date: Wed, 10 Sep 2003 00:13:14 +0200

    On Tue, 9 Sep 2003, Tadeusz Smal wrote:

    >+ witajcie
    >+ :)
    >+ mam dwa pytania
    >+ mam zarejestrowana dzialalnosc w zakresie handlu artukulami przemyslowymi
    >+ jestem vatowcem na zryczaltowanym podatku dochodowym
    >+ :)

    OK

    >+ po godzinach a czesto i w sklepie
    >+ bo w handlu idzie teraz jak idzie
    >+ dlubie w drewnie
    >+ i na tyle dobrze to wychodzi
    >+ ze ludzie to kupuja
    >+ :))))

    ...to powyżej to biały wiersz ? :)
    10-10-4-10-6, jakiś nie znany mi rytm :)

    >+ nie ma problemu gdy sprzedaje to "prywatnie"
    >+ ale teraz chec sprzedazy moich dlubanek ma sklep z tego typu pierdolami
    >+ no i musze wystawic im fakture
    >+ :(

    IMHO znaczek w złą stronę: nie dość że chcą płacić
    to się krzywi. Myślałby kto ;)

    >+ wydaje mi sie
    >+ ze najprosciej jest wystawic im fakture
    >+ ze swojego sklepu ale zastanawiam sie
    >+ czy sprzedajac to
    >+ wpierw musze sobie wystawic jakis rachunek ?
    >+ :))))))

    Jauć..... widać nie tylko ja mam kłopoty z kojarzeniem
    o tej porze ! :)
    NIEEEEE !!!
    To co robisz - to jest *produkcja* !
    Poszukaj właściwej klasyfikacji - nie wiem jaka stawka
    ryczałtu i VATu jest na "rękodzieło", nie wiem czy
    "rękodzielnik" musi być gdzieś zarejestrowany (a jeśli
    nie, to czy takie "nierękodzieło" jest w innej pozycji
    tabelek) - może w tym ci grupa pomoże... Z tabelek
    wyniknie również czy możesz prowadzić rękodzielnoctwo
    na ryczałcie (zdziwiłbym się jakby nie, ale...).
    Niemniej - uruchamiasz "produkcję" i sprzedajesz ją :)
    w ramach własnej DG. Jeśli wartość obrotu z owego
    rękodzieła nie będzie istotna - to z grubsza wszystko,
    tyle że pewnie stawek ryczałtu (inna dla handlu - pewnie
    coś z 3% - a inna dla produkcji - pewnie 8,5%) oraz
    byc może VATu (nie wiem jak jest opodatkowane rękodzieło)
    ci przybędzie.
    Jeśli stanie się znaczącą częscią obrotu - to lepiej
    wpisz sobie do zakresu DG i zgłoś do GUS - bo masz
    obowiązek 3 "istotne zakresy" do GUSu zgłosić.
    Zapłacisz 50zł za zmianę wpisu do EDG.
    IMHO - tyle.

    [...o rolniku wyciąłem, bo się zaplątałem w zeznaniach :>
    ale zeznaję że koncepcja bycia jednocześnie aktywnym jak
    i pasywnym podatnikiem VAT mi się chwilowo nie podoba...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)