  • Data: 2003-09-10 07:28:58
    Temat: Re: dwa pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Sep 2003, Tadeusz Smal wrote:
    [...]
    >+ od jakiej wartosci obrot robi sie istotny ?

    IMHO kilkanaście *procent* obrotu, a nie wartość kwotowa.
    Poza tym dopisanie "rodzaju DG" do listy prowadzonych
    nie niesie konsekwencji w postaci przymusu :) jej
    prowadzenia (co najwyżej *tylko w GUS* można zgłosić
    że nie stała się "podstawową", a zgłoszenie w GUS nic
    nie kosztuje).
    No i przejrzyj googlem grupe na okoliczność hasła:
    "inne rodzaje działalności nie wymagające koncesji"
    i odmiany owego sformułowania :) (google nie obsługuje
    "form" ani znaków zastępczych, niestety :().
    Ja mam toto we wpisie i już :)

    [...]
    >+ nie bedzie to takie proste jak mi szwagier (rolnik) przy piwie
    >+ tlumaczyl :)

    ...no bo on pewnie sam "normalnym VATowcem" nie jest
    to w sposób oczywisty może załapać się na formy
    uproszczone i zwalić rozliczanie VATu na nabywcę :)
    Ja z ustawy zrozumiałem tylko tyle, że jakbyś prowadził
    księgi w *na pewno* nie możesz załapać się na uproszczenia.
    Ale *podejrzewam* że z okazji bycia płatnikiem - i tak
    powinieneś rozliczać VAT "rolniczy" że tak powiem
    "normalnie"... ale nie wiem na pewno :)

    >+ jest towar
    >+ jest chetny do jego kupienia tylko jak to zrobic formalnie ?

    ...no to jest problem z naszym "wsparciem dla małej
    przedsiębiorczości" :]

    pozdrowienia, Gotfryd