    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: doradztwo dot. transportu- import uslug
    Date: Wed, 23 Nov 2005 10:11:32 +0100

    Użytkownik "Kurka" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dlv5ro$mt1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Mam dwa nastepujace problemy:3
    >
    > 1. Otrzymalam fakture z zagranicy, wystawiona przez podatnika majacego
    > siedzibe w kraju UE, ale nie w Polsce. Faktura jest wystawiona za:
    > "honorarium za doradztwo dotyczace transport". Uznalam, ze jest to import
    > uslug. Teraz mam pytanie: z jaka stawka VAT powinnam rozliczyc ta fakture
    > Polsce w deklaracji VAT-7? I czy w ogole dobrze mysle, ze jest to import
    > uslug?

    a naliczył vat? pewnie nie, bo uznał, że to usługa związana z
    wewnatrzwspólnotowym transportem towarów i podlega opodatkowaniu u nabywcy,
    o ile podałas mu swój NIP PL
    szkoda, że nazwał to doradztwem, a nie pośrednictwem, ktoś moze sie
    przyczepić ;)
    a jesli opodatkowana w RP, to stawka krajowa, 22%

    > 2. Wystawiam faktury za uslugi transportowe dla firmy majacej swoja
    siedzibe
    > w UE, firma ta podaje mi swoj nip UE (inny niz PL). Faktura wystawiona
    bez
    > VAT, rozlicza go nabywca. Nastepnie okazuje sie, ze policzylismy tej
    firmie
    > za duza liczbe kilometrow, wiec cena za usluge powinna byc nizsza. Wedlug
    > mnie ja powinnam wystawic korekte do wystawionej przeze mnie faktury,

    tez tak myslę

    ale
    > firma ta wystawia dla mnie fakture, w ktorej obciaza mnie za
    zafakturowanie
    > zbyt duzej liczby kilometrow. Kwotowo wychodzimy na zero, gdyz ja ten
    > rachunek zaliczam do kosztow, a firma z UE do przychodow. Zastanawiam sie
    > jednak, czy taki rachunek wykazuje sie w deklaracji vat-7.

    skoro musisz wykazywac w deklaracji sprzedaż, która nie podlega w RP
    opodatkowaniu, to korekte tej sprzedazy tez musiałabyś wykazać
    ale jak postapic w tym przypadku - nie wiem

    Ja juz naprawde
    > nie wiem co mam myslec, dostaje zawrotow glowy od tej unii... Rozniez nie
    > wiem co mam zrobic z rachunkami od tej firmy, za np paliwo, mycie pojazdu
    > itp.... Chodzi o to, ze koszystam z kart shell (bezgotowkowe zakupy na
    > stacjach benzynowych, serwisach itp), ale karty te naleza do firmy, dla
    > ktorej wykonuje usluge. Pozniej firma ta wystawia dla mnie fakture zgodnie
    > rachunkami, ktore otrzymali od shella. ALE fakturuje dla mnie w kwocie
    > netto... Czy to tez powinno byc rozliczone w vat-7?? Ja to poprostu
    > przeliczam na zlotowki i wrzucam w koszty, ale sama nie wiem.

    nie rozumiem dlaczego w kwocie netto
    imho to powinna byc refaktura, z wykazanym vatem, zapłaconym w tym kraju
    ale może się mylę

    Alez jestem
    > zakrecona i niedoinformowana.

    pociesz się, że na większość zadanych na grupie pytań nie potrafią
    odpowiedzieć również US ;)

    pozdrawiam