  • Data: 2011-04-08 06:05:08
    Temat: Re: dopłata do zeznania PIT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 19:40:23 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > W kwestii formalnej - czy taka konstrukcja jest dopuszczalna?

    Nie wiem.

    > Bo po
    > prawdzie wiem, że co poniektórzy dostawcy "cywilni" (ulubiony
    > przez Tristana, sądząc ze złośliwego nazywania, górnośląski dostawca
    > prądu na przykład) minimalizują ilość p. wpłat do "siedzib" (a mało komu
    > chce się jechać do innego miasta), ale ci mniejsi (np. zarządy budynków
    > komunalnych, często firmy spzoo) po prawdzie p. kasowe mają "obce", ale
    > zawierają taką umowę, że wpłaty *dla nich* są bez opłat (nie wiem, może
    > np. z czynszem kompensują albo co).

    Ja osobiście spotykam coraz częściej wypadki, gdy nawet w formalnej
    siedzibie nie ma możliwości wpłaty. I szczerze mówiąc znudziło mi się już
    wykłócanie w tej sprawie. Bo co w końcu można zrobić? Wpłacać do depozytu
    sądowego?

    > Czy US jest zwolniony z obowiązku "przyjmowania pieniędzy w siedzibie"
    > (nie licząc jawnie wymienionych w ustawach wyjątków - np. przy DG)?

    Praktyka jest jaka jest. Coraz większa ilość urzędów skarbowych nie
    umożliwia wpłaty gotówkowej we własnej kasie. A wpłata w okienku
    bankowym, to po pierwsze prowizja. Po drugie często przekroczenie terminu
    wpłaty - bo decyduje tu data wpływu na rachunek US w NBP.

    > Jakoś tak mi się wydawało, że nadruk na banknotach NBP ma ciągle
    > obowiązującą moc prawną.

    To akurat nie ma żadnego związku z tym problemem.