eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidoliczenie przez US wyzszego podatku od kupna nieruchomosci › Re: doliczenie przez US wyzszego podatku od kupna nieruchomosci
  • Data: 2006-08-02 15:28:22
    Temat: Re: doliczenie przez US wyzszego podatku od kupna nieruchomosci
    Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "gasper" <g...@p...comp> wrote in message
    news:eaqfvv$p30$1@inews.gazeta.pl...

    > a spółdzielnia nie powinna wystawić na tą nieruchomość faktury? co zwalnia
    > z PCC
    > kupowałem ziemie od urzedu gminy na przetargu i nie trzeba było płacić
    > żadnego podatku

    Nie, spółdzielnia nie była płatnikiem VAT, zresztą zbywała nieruchomość bo
    nie prowadziła żadnej działalności i jako relikt lat `80 upadała.
    US doczepia się do zaniżonej (ich zdaniem) wartości samej transakcji, nie do
    sposobu rozliczenia pomiędzy nabywcą a sprzedającym.
    Ojciec jako nabywca zadeklarował poniesienie opłat podatkowych itp z tytułu
    transakcji (to chyba normalna praktyka), tak więc jest dzisiaj jedynym
    wezwanym do uregulowania "brakującej" kwoty podatku (zresztą Spółdzielnia
    już nie istnieje).
    :::mg:::