  • Data: 2010-01-20 20:29:40
    Temat: Re: dokupienie urządzenia peryferyjnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Jan 2010, Bronek Nowacki wrote:

    > Załóżmy taką sytuację: mam w EŚT komputer (niech będzie o wartości
    > 3400 zł netto), chcemy dokupić do niego drukarkę (zwykłą, nie
    > sieciową, zakładamy, że po prostu nie da się jej podpiąć jako osobny
    > środek trwały w myśl ustawy). Jej cena oczywiście nie przekracza 3500
    > zł, więc nie można przyjąć urządzenia jako ulepszenie istniejącego
    > śt.
    >
    > Co zatem możemy zrobić? Ująć jako wyposażenie?

    Tak.
    Definicją wyposażenia jest "wszystkie rzeczowe, nie będące ST,
    towarem i tak dalej".
    Skoro więc *nie jest* ulepszeniem (a nie jest), no to wpada
    w wyposażenie - w tym przypadku ewidencjonowane.

    > A jeżeli koniecznie chcemy, żeby stanowiła zestaw z komputerem, to czy
    > mimo wszystko możemy ją dołączyć do tego środka trwałego.

    A kto widzi podstawę prawną - bo jak rozumiem chodzi o "dołączenie
    księgowe"?
    IMVHO - nie da się.
    Inna sprawa, to pytanie czy ktoś się przyczepi (nie sądzę).

    > BTW: te ograniczenia, że np. drukarka nie może być osobnym środkiem
    > trwałym są bezsensowne.

    Zgoda.
    Przyjmujemy oczywiście że chodzi o "tak używaną drukarkę" jak
    o niej myślimy (patrz niżej).

    > Bo praktycznie każdą nową drukarkę można uznać
    > za jednak niezależnie funkcjonujące urządzenie. 40% produkowanym
    > drukarek to obecnie kombajny ze skanerem, które działają też jako
    > ksero, kolejne 40% potrafi działać jako drukarka sieciowa. No a jak
    > nie ma ani pierwszej rzeczy ani drugiej, to na pewno znajdzie się
    > czytnik kart flash czy też kabelek usb do połączenia aparatu
    > fotograficznego, aby drukować zdjęcia bez udziału kompa. No ale w
    > rozważaniach powyżej załóżmy, że jest to taka wyjątkowo tradycyjna
    > drukarka bez takich bajerów. ;-)

    ...i używana w niebajerancki sposób :)
    Przypomnę, że ktoś mnie tu od czasu do czasu gnębi (jak zapomnę się
    zastrzec, jest w archiwach), że również takie "peryferium" *może*
    być ST.
    Grunt, aby użytkowanie było "samodzielne" - znaczy "kompletne samo
    w sobie".
    Rzeczywiście - nie sposób zaprzeczyć. Jak ktoś np. taką drukarkę
    wynajmuje, albo dajmy na to jeździ z nią do klientów celem wykonywania
    jakichś testów "na miejscu" (z ich kompami), to nie sposób odmówić
    "samodzielnego wykorzystywania".

    pzdr, Gotfryd