  • Data: 2003-06-18 07:13:19
    Temat: Re: data przyjęcia śr.trwałego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Primo: nie wiem do czego "przyjąć" :), rozumiem że jak PK to
    > mogą być jakieś sztuki księgowe (ale wcale nie piszesz czy PK !).
    Żadnych szczególnych sztuczek nie ma - data przyjęcia jest niezalezna od
    rodzaju porwadzonych ksiąg. Co najwyżej trzeba OT wypełnić (ale tylko
    zwyczajowo - bo formalnie taki druk nie jest zdefiniowany).

    > Podatkowo - IMHO to ustawowo: "data przyjęcia *do użytkowania*".
    > Wcale nie napisali że musi być "natychmiast", natomiast powinno
    > być wtedy kiedy rzeczywiście zaczął na siebie zarabiać.
    > Znaczy: nie wcześniej niż data rejestracji, IMHO.
    Gotfrydzie, czy uważasz że uzywany samochód przed przerejestrowanie na
    nowego właścicela nie jest kompletny i zdatny do uzytku?
    Przeciez jest taki o ile tylko może legalnie wyjechac na drogę. TO jest
    podstawowy warunek - przydatnośc, mozliwośc użytkowania a nie czy juz na
    siebie zarabia czy nie. :-)

    Nie wiem jak z samochodami z zagranicy, ale jezli kupujesz używany
    samochód w Polsce to masz trochę czasu na jego przerejestrowania, a w
    tym czasie możesz przeciez legalnie poruszac się nim po drogach
    publicznych i możesz go używać do działalnośc od momentu kiedy
    dostaniesz kluczyki.

    A więc - przyjmujemy "na stan" wtedy kiedy możemy go używać - jeżeli np.
    stoi na cle lub z jakiegoś powodu może na razie jeździć tylko po
    podwórku, albo np. wymaga generalnego remontu bo kupiliśmy powypadkowy
    to jeszcze nie kwalifikuje sie do wpisu do ewidencji i wszystkie wydatki
    na niego poniesione podnosza wartośc początkową.

    Kiedy możemy nim wyjechać na ulicę i wykorzystywać do celów DG to możemy
    go wprowadzić do ewidencji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk