    From: "zpos " <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna?
    Date: Tue, 3 Jan 2006 20:11:54 +0000 (UTC)

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    dzieki... :-)

    .. mam jeszcze pytania (sorry, że kombinuję, ale taki kraj i taka ta grupa,
    że robimy wszystko, żeby nie zapłacić;)):

    pisałeś o pożyczce, że musi być udokumentowana - czy jak napiszę na
    przelewie 'pożyczka' to wystarczy za dokument? (a jak się us by przypiął, to
    odpowiednią umowę możemy na kolanie przecież spisać),
    -a siostra może mi to zwracać np gotówkowo (teoretycznie), a ja dawać
    następną pożyczkę? :)
    -ewentualnie kiedyś może mi to zwrócić przelewem (i napisać w tytule 'zwrot
    pożyczki')
    -ile takich pożyczek mogę dać (też taki limit jak w darowiźnie na 5lat?)?

    czy siostra może mi oddać darowiznę i otrzymać nową wcześniej?

    co do wpłacania gotówki, to siostra zarabia i stać ją na takie wpłaty, a
    teoretycznie przecież może sobie zbierać czasami gotówkę do skarpety i raz na
    jakiś czas wpłacać na rachunek? ;)

    i mam jeszcze 1 pomysł: czy gdy siostra ustanowi mnie pełnomocnikiem do tego
    rachunku, to ja mogę sobie już na legalu wpłacać tam dowolne kwoty?