eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy mozna przekazac prawo wlasnosci bez placenia podatku? › Re: czy mozna przekazac prawo wlasnosci bez placenia podatku?
  • Data: 2002-04-29 20:50:09
    Temat: Re: czy mozna przekazac prawo wlasnosci bez placenia podatku?
    Od: "theokart" <t...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3ccc3b21_1@news.vogel.pl...
    > Chodzi o mieszkanie hipoteczne, wykupione od gminy na moje nazwisko.
    > Mieszkanie bylo kupione ponizej wartosci rynkowej.
    > Czy istnieje jakis sposob, aby bez placenia podatku przekazac je komus z
    > rodziny, np. mojej siostrze?
    >
    > Sam w to nie wierze, ale moze ktos mialby jakis sposob na zminimalizowanie
    > kosztow takiej operacji...?
    > Pozdrowienia dla grupowiczow,
    > Piotr

    No cóż jednyne wyjście zminimalizowania kosztów to zawarcie umowy darowizny,
    ale nie oznacza to że kosztów tych nie będzie!!!
    Koszty zostaną zmniejszone o wartość "kwoty czystej" (ok 10 tyś zł.).
    A wszystko to przez zapis w kc że do skutecznego zawrcia umowy przenoszącej
    własność nieruchomości wymagana jest forma aktu notarialnego.

    Z poważaniem
    Wojciech Wiater
    www.theokart.elpec.com
    gg 1221176